10 Haziran 2009 Çarşamba

Profiterol


Gel de yeme! Tatlısız yaşanmıyor arkadaşlar.Dayanıyorum yemiyorum ama ya misafirleri neyapacağız.Gelenelere ben tatlı yemiyorum siz de yemeyin mi diyeceğiz.(Allahtan da geliyorlar )Çok ayıp olur değilmi:) Eh yapıp ta tadına bakmamakta olmaz değilmi.MMM Ellerime sağlık pek te güzel olmuş:)Profiterolu çok güzel yaparım gerçekten, uzun zamandır yapmıyordum.Misafirler mana oldu:)Ama kalmayacak diye epey korktum.Misafirlerden önce ev halkı, kalite kontrol uzmanları işbaşında idi.!1.Dolu tabaklarını bitirenler boş tabakları tekrar uzattılar ama ih ih olmaz dedim:)Doya doya yiyemedeikleri için biraz küstüler ama napıyım di mi:)İşte bu da benim profiterol tarifim.İçkrema malzemesinin tarifini hunerlibayanlar dan aldım.Çünkü benimki tam profiterol kreması gibi değildi.Un kokusu vardı benim kremamda.Denedim ve çok beğendim.
Hamur Malzemeleri
1 su bardağı su
4 adet irice yumurta
1 su bardağı un
50 gr.margarin
1 tatlı kaşığı tozşeker
1 çay kaşığı tuz
Krema Malzemeleri
500 ml.süt
1 çay bardağı un
2 çay bardağı şeker
2 tatlı kaşığı nişasta
1 pk.vanilya
2 yumurtanın sarısı
Çikolata Sosu Malzemeleri
100 gr.bitter çikolata
2 yemek kaşığı kakao
5 bardak soğuk süt
1 paket crem'ole
2 yemek kaşığı pudra şekeri
yarım çay bardağı sıvıyağ
Hazırlanışı
Su, margarin, şeker ve tuzu bir tencerede kaynatalım.Ateşten alalım hemen unu katalım.Tahta kaşıkla iyice karıştırarak tekrar ateşe alalım.Kısık ateşte hamurumuz püre gibi olunca ateşten alalım.Yumurtalarımızı hamurumuzatek tek yedirelim.El mikseri ile karıştırmak daha kolay oluyor.Hamurumuz parlak ve öncekinden daha sıvı bir hal alacaktır.Tepsimize pişirme kağıdımızı serip, 2 çay kaşığı ile hamurumuzdan parçalar alıp kağıdımıza aralıklarla dizelim.Çay kaşığı ile alıyoruz çünkü pişince tenis topu büyüklüğünde oluyorlar.Fırınımızı 200 derecede önceden ısıtalım.Hamurumuzu 20 dk. 200 derecede daha sonrada 150 derecede pişirelim.Ve hamurumuz soğumadan frırndan çıkarmayalım.Bu malzemeden 40 tane profiterol çıkıyor ki bu da 2 tepsi demek.Pişirirken fırınımız ilk tepsiden sonra soğuyor.Tekrar ısıtıp 2.tepsimizi öyle koyalım fırınımıza.Gelelim kremamızaVanilya hariç bütün malzemeleri karıştırıp muhallebi kıvamına gelinceye kadar pişirelim.Ocağımızı kapatıp vanilyamızıda muhallebimize yice karıştıralım.Kremamızın soğuk ama üsünün kaymak tutmaması gerekiyor.Arada karıştırarak soğutalım.Çikolata sosunu yapmak içinse önce crem'ole mizi paketteki tarifine göre hazırlayalım.Buzdolabına kaldıralım.Sıvıyağımızı kızdırıp kakaomuzu ve pudra şekerimizi katalım.Çok kaynatmadan ateşten alalım.Kalan sütümüze çikolatamızı rendeleyelim.Hazırladğımız kakaolu karışımı da katalım.Kaynayıncaya kadar karıştıralım.Çikolatamız eriyince ateşten alalım.Soğumaya bırakalım.İyice soğuduktan sonra Hazırladığımız crem'ole ile karıştırıp, mikserle iyice çırpalım.Eğer koyu olursa süt katabilirsiniz.Akışkan olması için.Çikolata sosumuzda hazır.Kremamızı soğutup profiterollerin içine krema sıkma aparatları ile dolduralım.Servis yapacağımız zaman çikolata sosunu dökelim.Önceden dökersek profiterollerimiz yumuşuyor.Arsına dondurma koyarakta hazırlayabilirsiniz.Heriki türlü de nefis oluyorlar.Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: