11 Temmuz 2010 Pazar

KISIR


 
Sıcak yaz günlerinin iştah kabartan atıştırmalığ.Hatta yemeği.Hafif ve yanında serin, tuzlu bir bardak ayranla nefis oluyor.Ama bu seferki kısır biraz sulu oldu.Sanırım bulguru ıslatmadan önce soğuk suyla yıkadım, suda biraz beklettim.Bu yüzden biraz sulu bir kısır oldu.Ama olsun bence yine de güzeldi.Bir de ben domatesi de, salatalığı da kısırın içine karıştırıyorum ki, hiç bir şekilde sebze yemeyen oğluşum kısırı severel yediği için hiç olmazsa domates, salatalıkta yemiş olur diyorum.Severekte yedi hem de.Yapımına gelince.2 su bardağı bulguru önce soğuk suyla yıkadım, biraz (10 dk.)soğuk suda beklettim.Suyunu süzüp 1 su bardağı sıcak su döktüm bulgurun üzerine.Suyunu çektikten sonra taze soğan, maydonoz, yeşil sivri biber, az nane, az kekik, marul, salatalık, domates zeytinyağ, domates ve biber salçası, tuz, ac kırmızı biber, sumak, pulbiber, tuz, limon, nar ekşisi ekledim.Güzelce karıştırdım.Ölçülerini vermiyorum herkes zevkine göre eklesin diye:)

3 yorum:

YeMeK vAkTi dedi ki...

ellerine sağlık kısırı bende çok severim güzel görünüyor..

cocuklarimicin dedi ki...

Teşekkür ederim Aylin hanım.

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Ablacım ;
Ellerine sağlık dediğin gibi yaz mevsiminin yemeği dir..
Afiyetler olsun bereketi ile..

Sevgiler..