1 Haziran 2010 Salı

KÖRİLİ, GALETA UNLU TAVUK GÖSÜ


 Tavuk tavuk olalı böyle lezzetli, böyle nefis olmamıştır herhalde.Gerçekten laf olsun diye söylemiyorum bu tarifi mutlka denemelisiniz.Bu arada tarif tamamen benim tarafımdan uydurma.Belki körili klasik tarifini denemişsinizdir ama bunun tadi ona göre daha nefis.Çocuklarımın ikindi atıştırmalığında yaptığım körili tavuk göğsü etini akşam yemekleri için bile yapabilirsiniz.Gelelim bu kadar öve öve bitiremediğim körili tavuk göğsünün tarifine;

Malzemeler

4 adet tavuk göğsü eti
1 su bardağı süt
4-5 yemek kaşığı galeta unu
1 tatlı kaşığı köri
1 çay kaşığı karabiber
2 diş sarımsak
tuz
kızartmak için zeytinyağ

Hazırlanışı

Derin bir kaba süt, galeta unu, köri, karabiber ve öğütülmüş sarımsağımızı alıp iyice karıştıralım.Tuzumuzu da ekleyelim.Tavuk göğsü etlerimizi bu karışımaın içine alalım.1 saat kadar bekletelim.Zeytinyağımızı kızartma tenceremize alıp(çok fazla yağ koymadım)çok ısıtmadan etlerimizi kızartalım.Ben soteleyip kızarttım.Yanına da kızımın en sevdiği pilavla servis ettim.Çok kolay bir tarif değilmi:)

2 yorum:

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Ellerine sağlık ablacım ;
Tarifi not etdim bir de bu şekıl de tavugun tadına bakacagım
Afiyetler olsun bereketi ile..
Sevgiler..

sarımutfak-hande dedi ki...

ellerine sağlık nefis görünüyor